sâmbătă, 13 iunie 2009

Dostoievski

Iubesc literatura pentru că este o manifestare a vieţii poporului, oglinda societăţii... Cine poate să formuleze ideile noi în asemenea formă ca să fie înţelese de popor, cine, oare, dacă nu literatura?... Fără literatură, societatea nu poate exista...

Oamenii au fost făcuţi ca să fie fericiţi, şi numai acela care se simte pe deplin fericit este într-adevăr vrednic să-şi spună: "Am îndeplinit porunca lui Dumnezeu pe acest pământ. Dreptcredincioşii, sfinţii, mucenicii au fost cu toţii fericiţi." (Fratii Karamazov)
Când omul, în integritatea lui, va atinge fericirea, timpul va înceta să mai existe, pentru că nu va mai fi nevoie de el. (Demonii)
Râsul e cel mai sigur examen al sufletului omenesc. Niciodată firea omului nu se dezvăluie mai deplin ca atunci când rade. Uneori e foarte greu să dibuieşti caracterul câte unui om, dar e de ajuns să-l surprinzi o singură dată râzând sincer şi brusc, şi atunci caracterul lui îţi apare ca lumina zilei. (Adolescentul)
Pasiunea este mărturia entuziasmului pe care îl trezeşte un anumit ţel, precum şi revolta împotriva împrejurărilor vitrege exterioare care împresoară acest ţel. (Crima si pedeapsa)
A nu te minuna de nimic este mai prostesc decât să te minunezi de orice. A nu te minuna de nimic este aproape acelaşi lucru cu a nu respecta nimic. Iar un imbecil este incapabil să respecte ceva. (Jurnalul unui scriitor)
Timpul meu îngăduie, timpul îmi aparţine numai mie. (Idiotul)
Câteodată le mulţumim unora dintre oameni că-şi trăiesc zilele laolaltă cu noi. (Nopti albe)

29 de comentarii:

Paula spunea...

Eu iti multumesc>:D<

Hoffa spunea...

Interesant articolul tau. Dostoievski este un autor excelent. Singura carte ,scrisa de Fiodor, pe care am citit-o a fost Demonii. Minunata!

veronica spunea...

intotdeauna mi-au placut citatele

M.Moga spunea...

Dostoievski-"an evil genius"?

Paula spunea...

M. Moga iti recomand blogul lui Laurentiu Dumitru, o sa gasesti acolo un articol despre Fratii Karamazov... minunat
o sa ma mai documentez, dar asa din cate stiu eu Dostoievski era chiar credincios
Sergiu poate ne dai cateva detalii despre viata lui:D

casu spunea...

detalii despre viata lui dostoievski nu pot sa va dau ca... nu m-a interesat aspectul asta:D mie imi plac cartile lui si atat:D dar n-as spune ca e "an evil genius". genius doar:D

casu spunea...

hoffa, incearca " fratii karamazov" ;) parerea mea e ca e mai buna ca demonii.

lavi spunea...

il ador pe Dostoievski! e pur si simplu...fara cuvinte:D

lavi spunea...

am citit si eu "Fratii Karamazov" si pot sa afirm cu toata siguranta ca un om care a scris un asa roman nu poate sa nu fie crestin:)

Anonim spunea...

uau:D felicitari daca ai citit toate cartile astea. Sper sa ajung si eu candva la performanta asta. Acum citesc de Dostoievski Adolescentul si imi place mult, asa ca mai mult ca sigur voi continua sa citesc carti scrise de el.

verde spunea...

ce parere aveti de "Crima si pedeapsa" ?

Anonim spunea...

ce intelegi prin "evil genius":-? geniu malefic? sau geniu al raului?
si de ce parerea asta?

Anonim spunea...

Timpul meu îngăduie, timpul îmi aparţine numai mie. (Idiotul)
asta imi place cel mai mult... sa-nteleg ca sunt un idiot?

Paula spunea...

Râsul e cel mai sigur examen al sufletului omenesc.
that's my favourite;)
>:D<

Paula spunea...

ai uitat de postarea pentru saptamana asta??? sper ca nu!!! abia astept ceva nou si interesant de la tine:D

casu spunea...

crima si pedeapsa... ar fi mult prea multe de discutat. e o carte atat de complexa si cu un personaj atat de interesant incat nu pot spune decat : citeste-o! chiar merita

casu spunea...

idiot e cel care crede ca timpul nu e al lui:P

Paula spunea...

si am primit si postarea pe saptamana asta:d

Paula spunea...

ce-ai zice si tu de o lista de recomandari?

Anonim spunea...

Fără literatură, societatea nu poate exista...
as zice ca deagaba exista literatura daca n-o citeste nimeni:P

casu spunea...

ar exista societatea si fara literatura...doar ca ar fi o societate mai inculta decat acum:P

casu spunea...

lista de recomandari.. poate:D

Paula spunea...

am inteles ideea... da' tot nu are mare importanta daca nu o citeste nimeni... pana si scriitorii sciu prost daca nu citesc

Paula spunea...

si o lista de recomandari ar merge foarte bine ca ai de unde... la cat ai citit

don't ask spunea...

si eu stiu o persoana care nu-l suporta pe Dostoievski ;))

rainbow spunea...

trebuie sa ma apuc si eu sa-l citesc ... mai vorbim dup'aia:P

casu spunea...

cine:-?

imiplaceploaia spunea...

"Sa stam stramb si sa judecam drept!" mi-a placut in Fratii Karamazov, poti sa nu il iubesti, macar, pe Dostoievski?
bizar...

Anonim spunea...

Dostoievski e cu siguranta cel mai bun scriitor care a trait vreodata:) i-am citit aproape tot..si m-a marcat profund.