luni, 1 iunie 2009

Ochiul


O carte ale carei comentarii ma depasesc. O carte care ma depaseste. Unde e asemanarea cu Dostoievski? Din punctul meu de vedere emigrantul Smurov nu se apropie nici de Raskolnikov, nici de Karamazovi, nici de Stavroghin nici de oricare alt personaj al lui Dostoievski. Nu stiu ce e realitate si ce e imaginatie in povestea acestui cautator de admiratie. Nu stiu daca e mort, daca a supravietuit, daca toate imaginile prezentate ii apar in minte dupa moartea fizica sau daca este in coma... N-am inteles nici despre ce e de fapt acest roman. Poate nu sunt un cititor destul de avizat ca sa-l inteleg pe Nabokov.
Desi e singura carte pe care am citit-o de acest autor, cred ca am sa ma opresc aici. O sa continui cu Dostoievski.

29 de comentarii:

Paula spunea...

nu suna tocmai a recomandare :-?
dar totusi... atata mister ma intriga:P
poate tocmai asta e ideea... jocul cu realitatea si fictiunea, visul si viata... poate e un joc de simboluri
ai citit "La Tiganici"... nu ti-a lasat acelasi gust la prima lectura? mie da... nu am reusit sa intleg simbolurile, elementele de miologie, personajul in sine si pentru asta exista critica probabil...
anyway... for a moment, i feel sorry for you; hope you'll descover(someday) the beauty of this book:)

casu spunea...

"La tiganci" o fost altfel pentru ca ne-o explicat profa ce si cum ii:p poate ca ii si cartea asta plina de simboluri da io nu m-am prins de ele:d

Paula spunea...

intr-adevar e altceva cand ti se ofera repere de interpretare...
si putini suporta comparatie cu dostoievski

Paula spunea...

oricum... felicitari pentru recenzie:) si succes la concurs>:D<

Anonim spunea...

nu am citit inca nimic de Nabokov, dar am auzit cate ceva despre el si nu tocmai de bine...
s-ar putea sa ai dreptate

green bell spunea...

chiar mi-a placut prezentarea pe care ai facut-o...
poate nu e tocmai o recomandare, dar eu tot asa o iau pentru ca: e bine de stiut ca poti ramane dezamagit, deci un avertisment e bine venit; cei care vor din tot sufletul sa-l citeasca pe Nabokov oricum o sa-l citeasca; pentru cei pasionati e o provocare ( de exemplu, eu as vrea sa citesc ca sa putem dezbate dupa:P )
spor la citit si recomandat:d

casu spunea...

dupa ce-l citesti ma anunti si dezbatem "problema asta":D

casu spunea...

dostoievski e unic in literatura(parerea mea:P). si orice autor comparat cu el iese in dezavantaj. mai ales nabokov:P

Paula spunea...

eu astept articolul pentru saptamana aceasta:)

Paula spunea...

adevarul e ca fiecare e unic in felul lui.. desigur ca Dostoievski merita sa fie asezat undeva sus pe lista marilor si talentatilor scriitori, dar cunosc persoane care nu-l agreeaza

minune spunea...

imi plac ochii... de ce tocmai o carte cu numele asta o trebuit sa te dezamageasca?! uof uof:D

Anonim spunea...

a mai citit careva altceva in afara de "ochiul"? poate totusi are si carti mai inspirate Nabokov

someone spunea...

mai rar vezi baieti citind beletristica si cu atat mai rar vezi baieti pasionati de lectura... that's impresive

Paula spunea...

interesant cum o carte naste atatea comentarii:P

veronica spunea...

totul depinde de autor intr-o carte... probabil ca daca am cunoste viata autorului foarte de'aproape am intelege ce e cu "nonsensurile" din cartile lui...

alex_stef spunea...

uneori autorul se poate detasa foarte bine de viata lui, poate crea un personaj care nu are legatura cu viata lui... dar experienta lui oricum conteaza; banuiesc ca nu are nimeni chiar atata imaginatie incat sa-si inchpuie o lume care n-are nimic de'a face cu el

alex_stef spunea...

aaa... si referitor la carte; poate sunt superficial, dar o sa ma las influentat de parerea ta si cel putin pt moment nu o s-o citesc... nu's tare curios si nici dezamagirile nu-mi prea plac:P

polly spunea...

eu o sa incep cu Dostoievski... o sa-l incep mai bine spus; am inceput sa citesc Crima si Pedeapsa, dar ar fi bine sa o si termin

casu spunea...

cam asa e, nici eu nu cred ca un scriitor poate scrie ceva fara sa aiba influente din propria existenta sau din ceea ce a vazut in viata lui. legat de crima si pedeapsa... e o carte monumentala! a fost al doilea meu roman si cel care , cred, mi-a sporit pasiunea pentru lectura si pentru dostoievski;)

polly spunea...

suna bine:) si cum zicea "someone", mai rar baieti pasionati de lectura... dar sunt pur si simplu adorabili;)

casu spunea...

multumesc:P

baloane de sapun spunea...

vad ca nu ai glumit cand ai zis ultima propozitie; am vazut postarea cu citate... realy nice

Paula spunea...

incep sa-mi fac griji si sa devin geloasa... deja primesti si complimente :-> da' mna... asta-i adevarul: esti adorabil:P

Anonim spunea...

nu e totusi o carte atat de proasta daca ti-a stranit macar revolta... mi se par mai ingrijoratoare cartile care ne lasa indiferenti

Anonim spunea...

poate revolta e prea mult spus... doar cu siguranta a nascut oarece semne de intrebare

Paula spunea...

Tocmai am inceput "Maestrul si margareta", Bulgakov si sper sa descopar in el un scriitor grozav, asa cum il cam lauda lumea:)
aa, si sa nu uitam ca si Tolstoi e un reprezentant de seama al literaturii ruse

casu spunea...

n-am apucat sa citecs nicio carte de tolstoi:(

Anonim spunea...

as zice ca esti un impatimit Dostoievski

casu spunea...

:-?s-ar putea spune si asa